اخبار

اقدامات گسترده شرکت مهندسی و ساخت بویلر و تجهیزات مپنا در جهت مقابله با ویروس کرونا
اپراتور سایت

اقدامات گسترده شرکت مهندسی و ساخت بویلر و تجهیزات مپنا در جهت مقابله با ویروس کرونا

سال 1398 در حالی به پایان رسید که شیوع ویروس کرونا، به عنوان یک بحران جهانی باعث شده تا جهان با ترس و اضطراب دست و پنجه نرم کند. این ویروس با گذشت نزدیک به دو هفته از سال جدید با بیش از 600 هزار مبتلا در هر 7 قاره جهان قربانی می گیرد و طبق آخرین اعلام رسمی دولت، شمار مبتلایان در ایران قریب به 35 هزار نفر و بیش از 2500 مورد فوتی ثبت شده است.
با توجه به تهدید این ویروس برای جامعه، شرکت مهندسی و ساخت بویلر و تجهیزات مپنا بر اساس مسئولیت اجتماعی خود در قبال ذینفعان و همچنین کنترل این بحران، از همان روزهاي نخست اقداماتی را پیش‌بینی و اجرا کرد. در مراحل اولیه شیوع این بیماری در کشور در تاریخ سوم اسفند ماه بود که این شرکت، همسو با ساختار و سیاست‌های مدیریت بحران، کمیته‌ای با عنوان "بهداشت و مقابله با شیوع ویروس کرونا" با هدف وضع قوانین و تصمیمات کلان در این حوزه و متشکل از مدیرعامل شرکت مپنا بویلر و مدیران ارشد مرتبط سازماندهی نمود و هر روزه اقدامات مقتضی جهت کنترل شیوع و آسیب این ویروس را تصویب و اجراء کرده است.
این کمیته تاکنون اقدام به برگزاری جلسات متعددی با این مضمون نموده است، که ماحصل آنها با نظارت کمیته عالی شورای معاونین به کمیته‌ها و واحدهای اجرایی مرتبط، ابلاغ شده است. از جمله مهمترین برنامه‌های این کمیته می‌توان به سیاست‌گذاری و اجرای برنامه‌های مرتبط جهت مقابله با شیوع ویروس، وضع آیین‌نامه و قوانین مواجه با بحران، سازماندهی همکاران، بهره‌گیری از تیم واکنش در شرایط اضطراری، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به منظور انتشار اخبار صحیح و جلوگیری از انتشار شایعات در کلیه‌ی کانال‌های ارتباطی، غربالگری و نظارت علمی بر سلامت همکاران با هدف کنترل ابتلاء و انتشار بیماری در سازمان و تأمین و توزیع تجهیزات بهداشتی نظیر: ماسک و اسپری ضد عفونی کننده با هدف ارتقای بهداشت فردی، شرکتی و افزایش نظافت محیطی به منظور کاهش احتمال آلودگی، اشاره کرد.
اطلاع‌رسانی شفاف و افزایش آگاهی پرسنل در این برهه زمانی یکی از مهمترین اقداماتی بود که می بایست به صورت مستمر و هدف‌مند انجام می‌گرفت. به همین منظور، به صورت روزانه ابلاغ برنامه‌های مراقبتی در دستور کار قرار گرفت که اطلاع رسانی پروتکل‌های پیشگیری و مقابله در سطح سازمان از اهم این اقدامات به شمار می‌رود.
در همین رابطه نیز جهت کنترل شایعات احتمالی، رصد منابع خبری معتبر و اعتبارسنجی آنها در دستور کار تیم ارتباطات و روابط عمومی این شرکت قرار گرفت تا با نشر اخبار و اطلاعات موثق و تبیین آنها در کانال‌های ارتباطی با هدف جلوگیری از ایجاد تشویش اذهان و نگرانی پرسنل گامی موثر برداشته شود که ماحصل آن انتشار بیش از 200 پیام خبری، بهداشتی و فیلم‌های آموزشی در کلیه کانال‌‌های ارتباطی درون و برون سازمانی بوده است.
شرکت مپنابویلر ضمن تلاش بی وقفه به منظور جلوگیری از شیوع این ویروس در میان همکاران و خانواده‌‌های آنها، با تأمین تجهیزات بهداشتی، سعی نمود تا سلامت روان و آسودگی خاطر آنان را نیز در محیطی پاک حفظ نماید. از این رو ضمن اطلاع‌رسانی شفاف و افزایش آگاهی همکاران، به شناخت وضع موجود و میزان ریسکی که افراد در آن قرار دارند، پرداخت. در همین ارتباط، غربالگری و نظارت علمی بر سلامت همکاران، در دستور کار قرار گرفت و فرم‌های خوداظهاری سلامت تهیه و با مشارکت کلیه‌ی همکاران تکمیل شد.
استخراج شاخص ریسک خطر ابتلا به بیماری میان همکاران و اولویت‌بندی جهت نظارت بر رفت و آمد پرسنل به سازمان از دیگر اقداماتی بود که در این حوزه صورت گرفت که در این رابطه جهت کاهش حضور همکاران، مشاغل سازمانی به چهار دسته حضوری، شیفت‌کاری، دورکاری و مرخصی تقسیم شد و در ادامه نیز روند غربالگری، سنجش روزانه تب و معاینه کلیه همکاران (2 بار در روز)، رانندگان و کلیه‌ی مراجعین به شرکت، لغو اثر انگشت ثبت کارکرد در بدو ورود به شرکت در دستور کار قرار گرفت.
علیرغم گستره بالای کاری شرکت مپنا بویلر در کل کشور و ضرورت مأموریت‌های مکرر همکاران به شهرهای مختلف، دستورات مقتضی برای لغو و یا مدیریت مأموریت‌ها به شهرهای پر خطر ابلاغ و همکاران عازم به مأموریت‌ها نیز از تجهیزات مخصوص بهره‌مند شدند.
همچنین شرکت مپنا بویلر تلاش گسترده‌ای جهت تأمین تجهیزات مورد نیاز به منظور ارتقاء بهداشت افراد انجام داد و با تامین و توزیع رایگان تجهیزات بهداشت فردی ویژه پرسنل و خانواده‌های آنان شامل: ماسک، مواد ضد عفونی کننده دست و سطوح و ... رسالت خود را برای مقابله با ویروس کرونا انجام داد.
از عمده اقدامات دیگر می توان به ضدعفونی نمودن ناوگان حمل و نقل و ترابری شرکت مپنابویلر، طی دو نوبت به صورت روزانه و نیز ضد عفونی شدن روزانه آسانسورها، عابر بانک ها و مبادی ورودی و داخلی شرکت اشاره نمود.
دستورالعملی نیز به منظور بازگشت همکاران به محل کار در سال جدید و رسیدگی به افراد مشکوک به بیماری نیز تدوین و لازم الاجرا شد. در قالب این دستورالعمل، نحوه گزارش‌دهی بیماری همکاران به سازمان، معاینات مورد نظر و نحوه بازگشت ایمن به محل کار تشریح و ابلاغ شده است. امید است با رفتار مسئولانه و همدلی کلیه افراد و سازمان ها بتوانیم به زودی ریشه کن شدن این دشمن مشترک بشریت را جشن بگیریم.

مطلب قبلی طراحی، تامین و ساخت پروژه WTP نیروگاه زنجان 2
مطلب بعدی بازگشت به کار همکاران شرکت مپنابویلر در سال جدید

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :

1905 رتبه بندی این مطلب:
5/0
3رأی موافق 0رأی مخالف

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر