اخبار

پایان موفقیت آمیز فاز تحقیقاتی جوشکاری با روش الکترود توپودری (FCAW) به جای روش الکترود دستی (SMAW) در فولادهای کربنی ساده
اپراتور سایت

پایان موفقیت آمیز فاز تحقیقاتی جوشکاری با روش الکترود توپودری (FCAW) به جای روش الکترود دستی (SMAW) در فولادهای کربنی ساده

عطف به مطالعه ششم مهندسی ارزش با هدف افزایش شاخص فرآیندهای جوشکاری در کارخانه، مطالعه ای در خصوص جایگزینی روش جوشکاری FCAW به جای SMAW در فولادهای کربنی ساده، که حجم قابل توجهی از جوشکاری کارخانه را شامل می شوند، صورت گرفت.

با توجه به مزایای روش FCAW (به خصوص سرعت جوشکاری بالا) می تواند صرفه اقتصادی بالایی برای شرکت به همراه داشته باشد. در فاز اول مطالعات لازم در خصوص این روش و مزایا و معایب آن صورت گرفت (فاز مطالعاتی).  فاز تحقیقاتی شامل تهیه و جوشکاری نمونه های آزمایشی PQR و  انجام تست های لازم جهت بررسی خواص جوش حاصل شده از نظر مکانیکی و عیوب جوشکاری بود که با تغییر دستگاه های موجود در کارخانه انجام گردید.

نتایج حاصل نشانگر کیفیت مناسب و قابل قبول جوشکاری می باشد. تحلیل اقتصادی اولیه در خصوص سرمایه گذاری در طرح جدید (قیمت متریال،هزینه دستمزد(نفرساعت)، قیمت دستگاه،تعداد دستگاه و ...) بیانگر صرفه جویی قابل توجه برای شرکت می باشد.

فاز عملیاتی شامل جوشکاری با این روش روی مخازن کم فشار و تحلیل نتایج حاص در دستورکار شرکت قرار گرفته است و مقدمات آن در حال فراهم شدن است و در صورت رضایت بخش بودن نتایج، فاز نهایی شامل اجرای پروژه در کلیه تجهیزات اسکوپ مطالعه خواهد بود.

 

مطلب قبلی دستگاه اکسیژن‌ساز بیمارستانی تولید شرکت مپنا بویلر رونمایی شد
مطلب بعدی اولین تجربه جوشکاری متریال استنلس استیل مارتنزیتی ASTM A240-410

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :

1245 رتبه بندی این مطلب:
5/0
0رأی موافق 0رأی مخالف

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر