اخبار

دستگاه اکسیژن‌ساز بیمارستانی تولید شرکت مپنا بویلر رونمایی شد
اپراتور سایت

دستگاه اکسیژن‌ساز بیمارستانی تولید شرکت مپنا بویلر رونمایی شد

با حضور معاون درمان وزارت بهداشت:

دستگاه اکسیژن‌ساز بیمارستانی تولید شرکت مپنا بویلر رونمایی شد

نخستین دستگاه اکسیژن‌ساز پرتابل (سیار) بیمارستانی تولید داخل که طراحی و ساخت آن را متخصصان شرکت مهندسی و ساخت بویلر و تجهیزات مپنا انجام داده‌اند، روز شنبه با حضور معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در شرکت صنعتی مپنا رونمایی شد.

قاسم جان‌بابایی، معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، پیش از ظهر شنبه 19 مهرماه، با حضور در شرکت مپنا از این دستاورد پزشکی که طراحی و ساخت آن به دست متخصصان شرکت مهندسی و ساخت بویلر و تجهیزات مپنا انجام شده‌است، رونمایی کرد.

عباس علی آبادی مدیر عامل گروه صنعتی مپنا در آیین رونمایی از دستگاه اکسیژن‌ساز بیمارستانی اظهار داشت: پس از شیوع بیماری کرونا، در فروردین ماه 99 مطالعات ساخت دستگاه اکسیژن‌ساز بیمارستانی در برنامه کاری گروه صنعتی مپنا قرار گرفت و این سیستم با ویژگی‌های خاص، توسط متخصصان این گروه صنعتی در شرکت مهندسی و ساخت بویلر و تجهیزات مپنا طراحی و ساخته شد.

وی ادامه داد: دستگاه اکسیژن‌ساز مپنا با ویژگی هایی از جمله پرتابل و قابل حمل در ابعاد مناسب ساخته شده و برچسب سبز وزارت بهداشت و درمان را دریافت کرده است.

علی آبادی گفت: روش کار این دستگاه به شیوه جداسازی جذبی یا PSA بوده که بسیار مقرون به صرفه است، از ویژگی‌های سیستم اکسیژن‌ساز گروه صنعتی مپنا سهولت در عملیات و بهره برداری سیستم، ایمنی و ضریب اطمینان بالا، خلوص دقیق، افت فشار کم، طول عمر بالا و عدم نیاز به قرارگرفتن در مکان خاص است.

وی بیان داشت : گروه صنعتی مپنا آماده تامین دستگاه‌های اکسیژن‌ساز بیمارستان‌های کشور در ابعاد مختلف است.

دکتر قاسم جان‌بابایی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اولویت نخست در مراکز بیمارستانی برای بیماران کرونایی و بیماران ریوی را تامین اکسیژن دانست و از مپنا خواست تا در اسرع وقت دستگاه‌های اکسیژن‌ساز را تولید و تامین نماید.

جان‌بابایی، معاون وزیر بهداشت گفت : سرعت و زمان ساخت تجهیزات بسیار مهم و حیاتی است؛ چرا که حیات و ممات بیماران کرونایی ابتدا به وجود دستگاه‌های اکسیژن‌ساز و روش‌های صحیح تشخیصی بستگی دارد.

 لازم به ذکر است اکسیژن‌ساز کانتینری با ظرفیت 500 لیتر بر دقیقه به روش PSA (جذب سطحی –جذب یک گاز از مخلوط گازها) با جانمایی در کانتینر 20 فوت برای سهولت حمل و نقل به بیمارستان‌های نیازمند اکسیژن طراحی شده است. محصول نهایی این اکسیژن‌ساز با خلوص 94/68 به تایید شرکت معتمد وزارت بهداشت رسیده و برچسب سبز رنگ که نشان تایید محصول به اعتبار یک‌سال به این محصول اختصاص یافته است.

مطلب قبلی در وب‌سایت سازمان GRI منتشر شد
مطلب بعدی پایان موفقیت آمیز فاز تحقیقاتی جوشکاری با روش الکترود توپودری (FCAW) به جای روش الکترود دستی (SMAW) در فولادهای کربنی ساده

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :

2244 رتبه بندی این مطلب:
1/5
0رأی موافق 0رأی مخالف

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر