اخبار

کرونا و تمهیدات فناورانه برای مقابله با آن
اپراتور 2

کرونا و تمهیدات فناورانه برای مقابله با آن

کرونا و تمهیدات فناورانه برای مقابله با آن

شیوع کرونا و لزوم فاصله گذاری اجتماعی باعث توجه بیش از پیش به فناوری اطلاعات به عنوان تسهیل‌گر امور دورکاری در هر سازمانی شده است. در همین راستا واحد ICT شرکت مپنا بویلر با همکاری مدیران ارشد سازمان، اقداماتی را در راستای تسهیل امور مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات انجام داده است که اهم این اقدامات به شرح زیر می‌باشد.

فراهم آوردن زمینه استفاده کاربران از سرویس‌های مورد نیاز با  انتشار آنها در بستر اینترنت به گونه‌ای که استفاده از آن‌ها منوط به حضور در شرکت نباشد. به این منظور امکان برقراری ارتباط نزدیک به رایانه شخصی 410 کاربری که از منزل خدمت‌رسانی می‌کردند، در شرکت (کارخانه و دفتر تهران ) از طریق اینترنت و با استفاده از VPN  مهیا شد.

در این روش کاربران به سیستم‌های خود در شرکت متصل شده و از تمامی منابع شبکه و سرویس‌های موجود با در نظر گرفتن مسایل امنیتی استفاده می‌نمایند. این روش نیازمند ارتباط پایدار بود که به همین دلیل برای کارخانه، لینک اینترنت از تامین کننده جدید تهیه شد و پیرو آن پهنای باند اینترنت در کارخانه و دفتر تهران، جهت بالا بردن سرعت دسترسی کاربران به شبکه شرکت، افزایش یافت. در این راستا لیسانس نرم افزار مدیریت پهنای باند اینترنت افزایش یافت.

پیرو لغو جلسات حضوری، فراهم آوردن بستر برقراری جلسات ویدیویی اینترنتی از طریق اسکایپ و Webex در دستور کار قرار گرفت و سرویس ارتباطات یکپارچه Skype For Business برای جلسات ویدیویی و صوتی داخلی و خارجی به منظور کاهش حضور همکاران و رعایت فاصله امن از یکدیگر، راه‌اندازی شد.

از آن جایی که همکاران به صورت دورکاری فعالیت می‌نمودند، بخش اختصاصی در سیستم  Helpdesk به منظور سهولت در ثبت درخواست‌های مربوط به دورکاری و پاسخگویی بیشتر به تیکت دورکاری ایجاد شد. در این راستا، دو تن از همکاران پشتیبانی ICT به صورت روزانه به طور اختصاصی برای رفع مشکلات کاربران دورکار، تخصیص داده شدند.

تهیه و اطلاع رسانی الزامات و آموزش‌های کاربری و امنیتی مربوط به دورکاری، بروزرسانی دستورالعمل الزامات ISMS جهت کار از راه دور (W306) – شامل تدوین و جاری‌سازی سیاست‌های امنیتی کار از راه دور توسط پیمانکاران، راهبران و کاربران، بروزرسانی آیین‌نامه استفاده از تجهیزات و خدمات فناوري اطلاعات و ارتباطات (R21) ، شامل مسئولیت‌ها و الزامات اجرایی سمت کاربران و نصب نرم افزار Manic Time به منظور ثبت Time Sheet همکاران دورکار و پاسخگویی به بیش از 227 تیکت مربوطه از سایر اقداماتی بود که در این راستا انجام شده است.

مطلب قبلی در شرکت مپنا بویلر طراحی، مهندسی و تأمین شد
مطلب بعدی به نام شرکت مپنابویلر در سامانه توانیران وزارت صمت ثبت شد

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :

1384 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
0رأی موافق 0رأی مخالف

فایل ها برای دانلود

  • mapna-img(.png, 50/28 KB) - 235 download(s)

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر