اخبار

در وب‌سایت سازمان GRI منتشر شد
اپراتور 2

در وب‌سایت سازمان GRI منتشر شد

شرکت مهندسی و ساخت بویلر و تجهیزات مپنا با پایه‌گذاری نظام‌ مسئولیت اجتماعی از سال 1394، موفق به ثبت گزارش خود در بانک گزارشات سازمان GRI شد.

شرکت مهندسی و ساخت بویلر و تجهیزات مپنا از سال 1394 اقدام به پایه‌گذاری نظام‌ مسئولیت اجتماعی خود نموده است. این شرکت با انتشار گزارش مسئولیت اجتماعی در وب‌سایت خود،  اعلام پایبندی به این استاندارد نموده و در حال حاضر موفق به انتشار گزارش خود در بانک گزارشات سازمان GRI نیز شده است.

شایان ذکر است که این گزارش در دو سطح کلیدی (با معیارهای کمتر و با تعهدات کمتر) و سطح جامع (با معیارهای کامل و با حداکثر تعهدات) قابل انتشار است. گزارش شرکت مپنا بویلر در سطح جامع تهیه و منتشر گردیده و با این کار در کنار چند شرکت متعالی انگشت شمار ایرانی ایستاده است.

گزارش پایداری چیست؟

گزارش پایداری (Sustainability Report)، گزارشی است که توسط یک شرکت یا سازمان در مورد تاثیرات اقتصادی، زیست محیطی و اجتماعی که فعالیت‏های روزانه‏اش ایجاد کرده‏اند، منتشر می‏شود. گزارش پایداری همچنین بیانگر ارزش‏ها و مدل حکمرانی سازمان بوده و ارتباط بین استراتژی‏های سازمان و تعهد آن به یک اقتصاد جهانی پایدار را نشان می‏دهد. تعداد روزافزونی از شرکت‌ها و سازمان‌ها خواهان این هستند که عملیات خود را پایدار کرده و در توسعه پایدار مشارکت داشته باشند. گزارش‌دهی نظام‌مند پایداری به سازمان‌ها برای اندازه‌گیری تاثیراتی که ایجاد می‌کنند یا تجربه می‌کنند، تنظیم اهداف و مدیریت تغییر کمک می‌کند. از این رو، گزارش‌دهی پایداری یک منبع حیاتی برای مدیریت تغییر در جهت یک اقتصاد جهانی پایدار است. منبعی که سودآوری بلندمدت را با رفتاراخلاقی، عدالت اجتماعی و مراقبت زیست محیطی ترکیب می‌کند.

یکی از مهمترین و معتبرترین آنها موارد منتشره از سازمان (GRI (global reporting initiative به عنوان یکی از سازمان‌های پیشرو در این زمینه بوده است. این سازمان راهنماهایی را برای کسب و کارها جهت گزارش‌دهی فعالیت‌ها و اثرات آنها فراهم آورده است که آنان را ترغیب می‌‌نماید تا با استفاده از گزارش‏دهی پایداری در جهت پایدارتر شدن و مشارکت بیشتر در توسعه پایدار قدم بردارند. ماموریت این سازمان تبدیل کردن گزارش‏دهی پایداری به یک رویه استاندارد برای همه شرکت‌ها و سازمان‏ها است. در حال حاضر هزاران سازمان پیشرو در جهان گزارش‌های پایداری خود را بر اساس راهنماهای این سازمان تهیه و به طور داوطلبانه در جهت اعلام تعهد و شفافیت خود به این اصول با تایید این سازمان در وب‌سایت آن به نشانی globalreporting.org قرار داده است. 

مطلب قبلی تکتازی آزمایشگاه مپنا بویلر در کشور با اخذ گواهینامه استاندارد ISO 17025
مطلب بعدی دستگاه اکسیژن‌ساز بیمارستانی تولید شرکت مپنا بویلر رونمایی شد

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :

2058 رتبه بندی این مطلب:
5/0
0رأی موافق 0رأی مخالف

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر